مجموعه فیلم ها و پروزه های نقشه برداری

21,500 تومان


تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:دانلود نقشه توپوگرافی,نقشه توپوگرافی,توپوگرافی,نقشه, | 20:8 | نویسنده : محسن قبادی

دانلود نقشه توپوگرافی

دانــلود نقــــــشه توپوگـــــرافی تمام نقاط ایران




::: لیـــنــک :::


برای دانلود بر روی قسمتهای زرد رنگ کلیک کنید و منتظر بمانید تا نقشه مورد نظر LoAd گردد



تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:جدول مورگان,مورگان, | 20:0 | نویسنده : محسن قبادی

جدول مورگان

جدول مورگان



تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:Network Analysis,Urban Network Analysis, | 19:55 | نویسنده : محسن قبادی

Urban Network Analysis

اکستنشنی که در این پست به آن اشاره می شود برای نرم افزار ArcGIS 10  - 10.1  ارئه شده است.

شرکت The City Form Lab این را برای تحلیل شبکه های شهری ارائه نموده است. با داشتن چندین زیر قسمت و ۵ نوع گراف اقدام به تحلیل های مکانی شبکه ای می کند. که شمامل موارد زیر می گردد:

Reach - Gravity - Betweeness - Closeness -  Straightness

این ابزار ترکیبی از سه ویژگی مهم است که اول از همه، آنها می توانند برای هریک از آنها را به خصوص برای تجزیه و تحلیل فضایی(مکانی) بر روی شبکه های شهری خیابان مناسبند .  دوم هندسه و توپولوژی در شبکه های ورودی باشد، یا با استفاده از فاصله متریک (مثلا متر) و یا از راه دور توپولوژیک (چرخش به عنوان مثال) به عنوان عوامل امپدانس در تجزیه و تحلیل است.

 دوم، بر خلاف ابزارهای نرم افزار قبلی که با دو عنصر شبکه (گره ها و لبه)، ابزار UNA شامل یک عنصر شبکه سوم - ساختمان - که به عنوان واحدهای فضایی برای تجزیه و تحلیل تمام اقدامات مورد استفاده قرار میدهد. دو ساختمان همجوار در همان بخش خیابان بنابراین می توانید نتایج دسترسی های مختلف را به دست آورید.

سوم این که، ابزار UNA اختیاری به ساختمان ها اجازه می دهد تا با توجه به ویژگی های خاص خود را وزن - بیش حجیم، بیشتر جمعیت، و یا در غیر این صورت مهم تر از ساختمان را می توان به یک اثر به تناسب قوی در تجزیه و تحلیل نتایج مشخص، بازده نتایج دقیق تر و قابل اطمینان تر به هر یک از اقدامات مشخص شده است.

لینک دانلود اکستنشن

لینک راهنما(PDF)



تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:فرمول کوکران,فرمولهای نقشه برداری,کوکران, | 19:54 | نویسنده : محسن قبادی

فرمول کوکران یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای محاسبه حجم نمونه آماری است.

این فرمول را در شکل مقابل می بینید

اگر حجم جامعه مشخص باشد خواهیم داشت:

N= حجم جامعه آماری

n= حجم نمونه

Z= مقدار متغیر نرمال واحد استاندارد، که در سطح اطمینان 95 درصد برابر 1.96 می باشد

P=مقدار نسبت صفت موجود در جامعه است. اگر در اختیار نباشد می توان آن را 0/5 درنظر گرفت. در این حالت نقدار واریانس به حداکثر مقدار خود می رسد.

q= درصد افرادی که فاقد آن صفت در جامعه هستند (q =1-p)

d= مقدار اشتباه مجاز

برای مثال اگر حجم جامعه آماری 400 باشد و مقدار خطای مجاز را 0/05 درنظر بگیریم.

Z=1.96

p=q=0/5

آنگاه طبق فرمول بالاحجم نمونه 196 خواهد بود.

 

برای محاسبه آنلاین حجم نمونه با سطح خطای 5 % می توانید



تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, | 19:52 | نویسنده : محسن قبادی
تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:مباني محاسبه جهت قبله,جهت قبله,قبله,محاسبه جهت قبله, | 19:50 | نویسنده : محسن قبادی

مباني محاسبه جهت قبله

از تعريف يك كره مي‌دانيم كه فاصله نقاط واقع بر سطح آن از مركزش برابر است. اما در مورد زمين هرچه از استوا دور شده و به قطبين نزديك مي‌شويم، فاصله نقاط از مركز زمين كمتر مي‌شود. بنابراين زمين يك كره نيست. شعاع استوايي زمين در حدود 6378 و شعاع قطبي آن در حدود 6356 كيلومتر است. همان‌طور كه ملاحظه مي‌شود، تغييرات شعاع نسبت به ميانگين آن بسيار كوچك و مي‌توان گفت كه زمين به يك كره بسيار شبيه است. از آنجايي‌كه تفاوت شكل زمين با يك كره واقعي، در جهت قبله اكثر نقاط زمين تأثير ناچيزي دارد، در اين نوشتار فرض مي‌شود كه زمين يك كره كامل است.



ادامه مطلب

هلندی‌ها و طرح مفهومی بزرگراه هوشمند: برنامه‌ریزی برای اجرای

آلمانی ها از قدیم در صنایع اتومبیل سازی و جاده سازی جزو برترین‌ها -اگر نگوییم برترین- بوده‌اند، اما حالا هلند‌های هستند که خبر اجرای طرح بزرگراه هوشمند (واقعاً هوشمند!) توسط آنها، به گوش می‌رسد.

آشنایی با جزئیات طرح، از تیتر خبر هم جذاب‌تر است. هر چند با اجرای وسیع بزرگراه‌های هوشمند در دنیای واقعی فاصله داریم ولی
Studio Roosegaarde که یک شرکت طراحی در هلند است و Heijmans که فراهم کننده زیر ساخت‌های حمل و نقل به شمار می‌رود، به عنوان مجریان طرح نسبت به معرفی و اجرای چیزی مؤثر و پیش‌رُو خوش بین هستند.



ادامه مطلب

دانلود نقشه ایران (تقسیمات، راه، رودخانه، …) و دیگر کشورها

سایت مرجع



تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:نقشه برداری,معرفی نقشه برداری,نجوم شناسی, | 10:54 | نویسنده : محسن قبادی

نجوم
ستاره شناسی ، علمی است که با مشاهده و توضیح وقایعی که در خارج از زمین و جو آن رخ می‌دهد سر و کار دارد. این علم منشا پیدایش و خواص فیزیکی و شیمیائی اشیائی که قابل مشاهده در آسمان بوده (و خارج زمین قرار دارند) و همینطور فرآیندهای منتجه از آنها را مطالعه می‌کند. در طی قسمتی از قرن بیستم ، ستاره شناسی به سه شاخه تقسیم شده بود: محاسبات نجومی ، مکانیک آسمانی و فیزیک نجومی. حالات برجسته متداول فیزیک نجومی در نامگذاری گروههای آموزشی دانشگاهی و موسسات درگیر با تحقیقات نجومی متجلی می‌شود:
قدیمیترین آنها بدون هیچ تغییری ، گروهها و موسسات ستاره شناسی می‌باشند، جدیدترین آنها به نگه داشتن فیزیک نجومی در نامشان تمایل دارند، برخی اوقات کلمه ستاره شناسی را برای تأکید بر طبیعت تحقیقاتشان ، در نامشان قرار نمی‌دهند. به علاوه ، تحقیقات فیزیک نجومی ، مخصوصا در فیزیک نجومی نظری ، را افرادی که پس زمینه فیزیک و ریاضی دارند می‌توانند انجام دهند.
ستاره شناسی از معدود علومی است که آماتورها هنوز در آن نقش فعالی دارند، خصوصا در کشف و مشاهده حوادث زودگذر. ستاره شناسی نباید با طالع بینی ، شبه علمی که با پیگرد مسیر اجرام آسمانی ، مبادرت به پیشگویی سرنوشت افراد می‌نماید اشتباه شود. این دو اگر چه در ریشه مشترکند، اما کاملا متفاوتند؛ ستاره شناسان روش علمی را پذیرفته‌اند، در حالیکه طالع بینها اینطور نیستند.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب: آموزش نقشه برداری, | 10:51 | نویسنده : محسن قبادی

 آموزش نقشه برداری

نقشه‌برداری در سطوح مختلف آموزش داده می‌شود. داوطلبان ورود به این رشته باید در ریاضیات (هندسه، مثلثات) و فیزیک دوره دبیرستان قوی باشند و نیز علاقه‌مندی و آمادگی جسمی لازم برای کارهای صحرایی را دارا باشند.

بعضی دروس تخصصی این رشته عبارت‌اند از: راه سازی، تئوری خطاها، نقشه‌برداری، ژئودزی (جهت تعیین شکل زمین)، فتوگرامتری، کارتوگرافی، هیدروگرافی (نقشه‌برداری از بستر دریا)، پروژه و کارآموزی میباشند.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:GPS چیست,GPS,جی پی اس, | 10:47 | نویسنده : محسن قبادی
GPS چیست ؟
 
24 ماهواره که دور زمین در گردش هستند
سیستم محل یابی جهانی (Global Positioning Systems)، بک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره ای است که از شبکه ای با 24 ماهواره تشکیل شده است. این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار قرار داده شده اند. این سیستم در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال 1980 استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شد.

خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. پدید آوردنگان این سیستم، هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن رایگان است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:سنجش از دور,rs,gis, | 10:45 | نویسنده : محسن قبادی
سنجش از دور
 

 

 تاریخچه  سنجش از دور

مقدمه
سنجش از دور در بسیاری از زمینه های علمی و تحقیقاتی کاربردهای گسترده ای دارد. از جمله کاربردهای فن سنجش از
دور می توان به استفاده از آن در زمین شناسی، آب شناسی، معدن، شیلات، کارتوگرافی، جغرافیا، مطالعات زیست شناسی، مطالعات زیست محیطی، سیستم های اطلاعات جغرافیایی، هواشناسی، کشاورزی، جنگلداری، توسعه اراضی و به طور کلی مدیریت منابع زمینی و غیره اشاره کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:نقشه برداری,معرفی نقشه برداری,مراحل کار نقشه برداری, | 10:44 | نویسنده : محسن قبادی

نقشه‌برداری

 

تعیین موقعیت نسبی نقاط واقع در سطح زمین و یا نزدیک به آن هدف اصلی نقشه‌برداری است. از این تعریف ساده چنین استنتاج می‌شود که هدف، تعیین مختصات نقاط در سه بعد است. در بعضی موارد، برای تعیین موقعیت، بعد زمان نیز مورد توجه قرار می گیرد (سنجش های نجومی و نقشه برداری ماهواره ای).

مختصات مطلوب می تواند مختصات دکارتی Z,Y,X و یا مختصات عرض و طول جغرافیایی باشد.



ادامه مطلب

مراحل کار نظارت نقشه برداری کارگاهی :

الف : برداشت ، محاسبه و کنترل احجام عملیات خاکی سایت

  • انجام برداشت های دقیق توپوگرافی و مسطحاتی و با مقیاس ۱:۲۰۰ از یونیت ها و خیابان های سایت در مراحل توپوگرافی اولیه و برداشت مراحل مختلف اجرایی جهت کنترل عملیات خاکی
  • انجام محاسبات دقیق و بروز احجام عملیات خاکی و ارائه ازبیلت یونیت ها به تفصیل به همراه نواقص خاک برداری و خاک ریزی .
  • کنترل دقیق محاسبات عملیات خاکی انجام شده توسط پیمانکاران و مشخص کردن اغراق صورت گرفته در ارائه احجام عملیات خاکی و محاسبه ارقام واقعی احجام .
  • ارائه مشاوره های اجرایی در امور عملیات خاکی به مهندسین اجرایی پیمانکاران
  • ارائه محاسبات انجام شده با فرمت های کاملا گویا و واضح
  • بایگانی بروز بصورت هارد کپی و سافت کپی از احجام عملیات خاکی و همکاری با پیمانکاران در در صورت نداشتن مستندات آنها با هماهنگی نمایندگان کارفرما

 

 

 

برای مشاهده کامل مطالب به ادامه مطلب بروید ...


ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:نقشه برداری,معرفی نقشه برداری, | 10:34 | نویسنده : محسن قبادی

معرفي رشته مهندسی نقشه برداری و اهداف آن : 

 

 

 

 

 تاریخچه ی مهندسی عمران به اصطلاح Civil engineering به قرن هجدهم باز می‌گردد. در آن زمان مهندسی عمران در مقابل مهندسی طراحی Military engineering قرار داشت. اصطلاحی که به همه ی امور مهندسی که به مسایل ساخت و ساز بناهای دست ساز بشر باز می‌گشت. مانند سدها، ساختمان ها، پل‌ها و کانال‌ها گفته می‌شد. البته طی گذشت سال های متمادی و با پیشرفت علم و تخصصی شدن علوم، به مرور علوم مختلف، از جمله مکانیک Civil engineering جدا شده اما این اصطلاح هم چنان نام خود را برای عمران حفظ مهندسی کرد. در کشور ما نیز این رشته تا قبل از انقلاب فرهنگی به نام " مهندسی راه و ساختمان" معروف بود. اما بعد از انقلاب فرهنگی عنوان "مهندسی عمران" برای آن در نظر گرفته شد. زیرا عنوان "عمران" به اصطلاح Civil engineering نزدیک تر است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:مثال برنامه مطلب,برنامه مطلب,مطلب, | 16:12 | نویسنده : محسن قبادی
تاريخ : شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:مثال برنامه مطلب,برنامه مطلب,مطلب, | 13:10 | نویسنده : محسن قبادی

تبدیل واحدهای وزن و جرم و .... به یکدیگر: برنامه اي بنويسيد كه دمايي در واحد درجه فارنهايت را از ورودي بخواند و مقدار آن را با واحد درجه سانتيگراد نمايش دهد.

oC = 5/9 * ( F – 32 )

  • برنامهایبنويسيدکه دو عدد را از ورودي گرفته و بدون استفاده از متغير كمكي  محتواي آن دو را با هم عوض نمايد.

a=input(' ');

b=input(' ');

a = a + b;

b = a – b;

a = a – b;



ادامه مطلب
  • دانلود کتاب
  • بک لینک